Tiedote 13.03.2013

Sodankylän Ilmailutapahtuma

LENTÄVÄT MAINARIT 2013 – FLYING MINERS
lentokentällä 7-9.6.2013

Sodankylän Ilmailukerho järjestää tulevana kesänä Sodankylän lentokentällä koko perheen ilmailutapahtuman pe-su 7-9.6.2013, joista varsinainen suurelle yleisölle tarkoitettu näytös- ja tapahtumapäivä on lauantai 8.6.2013.

Ilmailutapahtumassa esitellään monipuolisesti Sodankylän lentokentällä lento- ja ilmailutoimintaa yleisölle sekä yhteistyökumppaneille myös kasvavan kaivosteollisuuden näkökulmasta. Tapahtumassa voi tutustua ilmailuun harrasteena ja ammattina sekä nähdä Sodankylän talousalueen eri sidosryhmien toimintaa.

Lentokenttäalueen tulevaisuusseminaari 7.6.2013

Sodankylän Ilmailutapahtuman yhteydessä perjantaina 7.6.2013 järjestettävän seminaarin keskeisenä teemana ovat mm. nopeiden liikenneyhteyksien ja lento-pelastuspalvelun edellytysten varmistaminen eri toimijoiden näkökulmasta Keski-Lapin alueelle.
Seminaarissa ilmailun, kaivosteollisuuden, kylmätestausalan sekä muiden toimijoiden edustajat käyvät kehityskeskustelua Sodankylän lentokentän tulevaisuuden visioista ja lentokenttäalueen monipuolisesta kehittämisestä.
Seminaari järjestetään yhdessä Sodankylän kunnan ja eri sidosryhmien kanssa.

Osallistujat

Ilmailutapahtumaan osallistumisensa ovat varmistaneet mm: Jääkäriprikaati, Sodankylän kunta, Oulun Tilauslento Oy, Gyrokoulutus Oy, Heliflite Oy, Lapin Pelastushelikopterin Tuki ry Aslak, Suomen Lentopelastusseura, Lapin Pelastuslaitos, Arctic AirService Ky, GI palvelut Oy, Suomen Ilmailuliitto ja Suomen Urheiluilmailuopisto sekä runsaasti eri ilmailun harrastuslajien edustajia kalustoineen eri puolilta Suomea.

Vahvistuksia osallistumisesta odotellaan vielä usealta eri toimijalta.

Lisätiedot:
Sodankylän Ilmailukerho ry